آزمون های روانشناختی راهی برای شناخت خود و داشتن زندگی بهتر

آزمون های روانشناختی

آزمون های روانشناختی چیست؟

برای شناخت شخصیت افراد باید رفتار فرد در همه ی مجموعه ها، مشاهده شود. اما به دلیل اینکه نمیتوان، مجموعه رفتار یک شخص را مشاهده کر. پس بنابراین ناگزیر به استفاده از روش های دیگر هستیم. مثل خواندن شرح حال فرد. ارزیابی شخصیت در موقعیت های آزمایشی و یا استفاده از آزمون های روانشناختی.

آزمون روانشناختی (psychological test) ابزار اندازه‌گیری عینی معیار شده‌ای است که برای ارزیابی یک خصوصیت یا مجموعه‌ای از خصوصیات مانند هوش، شخصیت، خلاقیت، استعداد یا علایق به کار می‌رود.

کاربرد آزمون های روانشناختی چیست؟

امروزه دامنه ی کاربرد آزمون های روانشناختی بسیار گسترده است. به گونه ای که تقریباً تمام ابعاد زندگی انسان را در برگرفته است. در ضمن بنا به گسترده تر شدن روز افزون جوامع و تنوع ارتباطات در عصر جدید و نیاز به ارتباط با افراد متفاوت رخ داده است. اما همین گستردگی و تنوع ارتباطات، فرصت مشاهده ی مستقیم رفتار و شخصیت افراد را از ما سلب کرده است. بنابراینن در این زمان است که نیاز افراد به این  آزمون ها، بیش از پیش نمایان می شود.

اما این کاربرد ها کدامند؟

از آزمون ها میتوان درتشخیص اختلال شخصیتی – سنجش تیز هوشی – سنجش کند ذهنی – استرس – افسردگی – اضطراب – سلامت روانی – سازگاری – اختلالات رفتاری – اختلالات یادگیری– ازمون های استخدامی – آزمون های آموزشی و پرورشی – خود کفایی – انگیزشی – موفقیت – سازگاری ازدواج – انتخاب شغل – انتخاب همسر – انتخاب رشته و خیلی زمینه های دیگر در زندگی، میتوان استفاده کرد.

روایی و پایایی آزمون ها:

تمامی آزمون های ارائه شده در این مرکز، از نظر روایی و پایایی و اعتبار، هماهنگ شده با فرهنگ ایرانی می باشد. همچنین هماهنگی و نتیجه دهی این آزمون ها به نسبت نسخه ی اصلی و غربی آن، با همت متخصصان بررسی شده است و اعتبار آنها تایید شده می باشد.

 

” با انجام آزمون ها و شناخت خود، بهتر زندگی کنید!!! “

 

 

برای گرفتن وقت آزمون با شماره های :

09129685845

02632265831

تماس بگیرید و یا به دایرکت اینستاگرام مراجعه بفرمایید.

dr.farzaneh.pirmoradi@

تماس با مامحصولات

دیگر مقالات

مکانیسم دفاعی
دسته‌بندی نشده

مکانیسم دفاعی و تست سبک های دفاعی چیست؟

مکانیسم دفاعی چیست؟ زمانی که قوانین اجتماعی و اخلاقی و بسیاری از عوامل درونی و بیرونی برای تحقق خواسته‌هایمان مانع ایجاد می‌کنند. یک منازعه درونی